عنوان فارسی مقاله:تأثیر کارآفرینی و شبکههای اجتماعی بر رشد اقتصادی – از دیدگاه نوآوری پایدار
چکیده
شواهد زیادی نقش کلیدی کارآفرینی را در ارتقای رشد اقتصادی نشان میدهد. با این حال، ارتباطات بالقوه بین کارآفرینی، شبکههای اجتماعی و توسعه اقتصادی هنوز نیازمند کاوش و بحث عمیق است. این مقاله ابتدا یک چارچوب نظری را ایجاد میکند که نظریه سرمایه کارآفرینی، نظریه وابستگی به منابع و نظریه هزینه مبادله را ترکیب میکند، سپس به بررسی ارتباط احتمالی بین کارآفرینی، شبکههای اجتماعی و رشد اقتصادی بر اساس مدل داده پانل پویا میپردازد. برای دستیابی به اهداف تحقیق، محققین دادههایی را در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ از ۳۱ استان و شهر چین جمع آوری کردند. نویسندگان نرخ اشتغال شرکتی را به عنوان معیاری برای کارآفرینی اتخاذ کردند و از نرخ اشتراک اطلاعات برای ارزیابی شبکههای اجتماعی استفاده کردند که سپس هر دو به مدل رشد اقتصادی معرفی شدند. علاوه بر این، این مقاله با استفاده از سیستم تخمین روش گشتاور تعمیم یافته (GMM)، تأثیر کارآفرینی و شبکههای اجتماعی را بر رشد اقتصادی یک منطقه محلی میسنجد. نتایج تجربی نشان میدهد که هم کارآفرینی و هم شبکههای اجتماعی به طور قابل توجهی رشد اقتصادی منطقهای را در چین ارتقا میدهند. علاوه بر این، اثر کارآفرینی پس از معرفی اثرات مشترک کارآفرینی و شبکه اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش مییابد. همچنین یافتهها نشان میدهد که کارآفرینی منطقه شرق و شبکههای اجتماعی بخش مرکزی قویترین پتانسیل را برای توسعه اقتصادی مناطق مربوطه نشان میدهد. برعکس، کارآفرینی ممکن است در واقع مانع از پیشرفت اقتصادی مناطق مرکزی چین شود. مطابق با یافتهها، محققان پیشنهاد میکنند که لازم است سیاستهای منعطف برای محیطهای کارآفرینی ناهمگون و استفاده مناسب از شبکههای بینفردی برای به حداکثر رساندن کارایی خروجیهای فعالیت اقتصادی، که احتمالاً نقش کارآفرینی و شبکههای اجتماعی را در محیط اقتصادی و تجاری معاصر تقویت میکند اتخاذ شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.