تأثیر کارآفرینی و شبکه‌های اجتماعی بر رشد اقتصادی – از دیدگاه نوآوری پایدار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 32

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
27 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4634 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر کارآفرینی و شبکه‌های اجتماعی بر رشد اقتصادی – از دیدگاه نوآوری پایدار

 چکیده

 شواهد زیادی نقش کلیدی کارآفرینی را در ارتقای رشد اقتصادی نشان می‌دهد. با این حال، ارتباطات بالقوه بین کارآفرینی، شبکه‌های اجتماعی و توسعه اقتصادی هنوز نیازمند کاوش و بحث عمیق است. این مقاله ابتدا یک چارچوب نظری را ایجاد می‌کند که نظریه سرمایه کارآفرینی، نظریه وابستگی به منابع و نظریه هزینه مبادله را ترکیب می‌کند، سپس به بررسی ارتباط احتمالی بین کارآفرینی، شبکه‌های اجتماعی و رشد اقتصادی بر اساس مدل داده پانل پویا می‌پردازد. برای دستیابی به اهداف تحقیق، محققین داده‌هایی را در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ از ۳۱ استان و شهر چین جمع آوری کردند. نویسندگان نرخ اشتغال شرکتی را به عنوان معیاری برای کارآفرینی اتخاذ کردند و از نرخ اشتراک اطلاعات برای ارزیابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کردند که سپس هر دو به مدل رشد اقتصادی معرفی شدند. علاوه بر این، این مقاله با استفاده از سیستم تخمین روش گشتاور تعمیم یافته (GMM)، تأثیر کارآفرینی و شبکه‌های اجتماعی را بر رشد اقتصادی یک منطقه محلی می‌سنجد. نتایج تجربی نشان می‌دهد که هم کارآفرینی و هم شبکه‌های اجتماعی به طور قابل توجهی رشد اقتصادی منطقه‌ای را در چین ارتقا می‌دهند. علاوه بر این، اثر کارآفرینی پس از معرفی اثرات مشترک کارآفرینی و شبکه اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد که کارآفرینی منطقه شرق و شبکه‌های اجتماعی بخش مرکزی قوی‌ترین پتانسیل را برای توسعه اقتصادی مناطق مربوطه نشان می‌دهد. برعکس، کارآفرینی ممکن است در واقع مانع از پیشرفت اقتصادی مناطق مرکزی چین شود. مطابق با یافته‌ها، محققان پیشنهاد می‌کنند که لازم است سیاست‌های منعطف برای محیط‌های کارآفرینی ناهمگون و استفاده مناسب از شبکه‌های بین‌فردی برای به حداکثر رساندن کارایی خروجی‌های فعالیت اقتصادی، که احتمالاً نقش کارآفرینی و شبکه‌های اجتماعی را در محیط اقتصادی و تجاری معاصر تقویت می‌کند اتخاذ شود.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Influence of Entrepreneurship and Social Networks on Economic Growth—From a Sustainable Innovation Perspective

Abstract

 A large body of evidence demonstrates the key role played by entrepreneurship in promoting economic growth. However, the potential connections between entrepreneurship, social networking, and economic development still require in-depth exploration and discussion. This paper first establishes a theoretical framework combining entrepreneurship capital theory, resource dependence theory and transaction cost theory, then examines the possible associations between entrepreneurship, social networks, and economic growth based on the dynamic panel data model. To achieve the research objectives, the investigators collected data spanning the period between 2007 and 2016 from 31 provinces and cities in China. The authors adopted the enterprise employment rate as a measure of entrepreneurship and used the information sharing rate to assess social networks, which were then both introduced into the economic growth model. Additionally, by using the system of generalized method of moments (GMM) estimation, this article measures the influence of entrepreneurship and social networks on the economic growth of a local area. The empirical results reveal that both entrepreneurship and social networking significantly promote regional economic growth in China. Further, the effect of entrepreneurship is significantly enhanced after introducing the joint effects of entrepreneurship and social network. The findings also expound that entrepreneurship of the eastern zone and social networking of the central section exhibit the strongest potential for economic development of the respective areas. Conversely, entrepreneurship may actually hinder the economic advancement of the central areas of China. Corresponding to the findings, the researchers suggest that it is necessary to devise flexible policies for heterogeneous entrepreneurial environments and to appropriately utilize interpersonal networks to maximize the efficiency of the outputs of economic activity, which are likely to strengthen the role of entrepreneurship and social networks in contemporary economic and business milieu.