مطالعه عددی فناوری کنترل جریان مکش- دمش برای ایرفویل

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 38

تعداد کلمات : 6900

مجله : JOURNAL OF AIRCRAFT

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
2 فوریه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1608 بازدید
55,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مطالعه عددی فناوری کنترل جریان مکش- دمش برای ایرفویل

 چکیده

یک تکنیک جدید کنترل مفصل مکش-دمش برای کاهش کشش ایرفویل توسعه یافته است. این تکنیک مکش را در لبه جلویی ایرفویل و دمش در لبه انتهایی را ممکن می‌کند. به دلیل دشواری کنترل انتقال، دقت پیش‌بینی انتقال تحت کنترل مکش با مقایسه نتایج محاسباتی با داده‌های یک آزمایش قابل اعتماد ارزیابی می‌شود، و راه‌حل‌ها نشان می‌دهند که مدل انتقال تصحیح شده ویلکوکس با بیشترین دقت موقعیت انتقال ناشی از مکش را پیش‌بینی می‌کند. سپس بسیاری از شبیه‌سازی‌های عددی در محدوده‌ای از پارامترها (عرض شکاف، فاصله، و غیره) برای کنترل مکش-دمش انجام می‌شوند. مکانیسم‌های فیزیکی که کنترل مکش و کاهش کشش دمشی را کنترل می‌کنند، تعیین و تجزیه و تحلیل می‌شوند و تأثیرات نرخ جریان توده هوا از طریق شکاف‌ها، عرض شکاف، فاصله و اندازه منطقه متخلخل بر اثر کاهش کشش مورد بحث قرار می‌گیرد. علاوه بر این، نتایج عددی نشان می‌دهد که کنترل مکش-دمش در مقایسه با مکش بدون دمش، کشش کمتری را به همراه دارد. مطالعات عددی فعلی یک پایگاه دانش مفید برای کاوش بیشتر در طراحی کنترل مکش-دمش بال سه بعدی ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Numerical Study of Suction-Blowing Flow Control Technology for an Airfoil

Abstract

 A new suction-blowing joint control technique is developed to reduce airfoil drag. The technique realizes suction at the airfoil leading edge and blowing at the trailing edge. As key to the difficulty of transition control, the accuracy of transition prediction under suction control is assessed by comparing the computational results with the data of a reliable experiment, and the solutions show that the corrected Wilcox transition model most accurately predicts the transition position induced by the suction. Many numerical simulations are then conducted over a range of parameters (slot width, spacing, etc.) for suction-blowing control. The physical mechanisms that govern suction and blowing drag-reduction control are determined and analyzed, and the impacts of the air mass flow rate through the slots, slot width, spacing, and size of porous region on the drag-reduction effect are discussed. Additionally, the numerical results show that suction-blowing control results in a lower drag compared with suction without blowing. The current numerical studies create a useful knowledge base for further exploration of 3-D wing suction-blowing control design.