عنوان فارسی مقاله:بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن: بهبود مهارت های اجتماعی در میان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم
چکیده
این مطالعه کارآیی نسخه ژاپنی برنامه آموزش و غنی سازی مهارت های رابطه ای (PEERS) را بررسی می کند، که بر بهبود عملکرد اجتماعی از طریق دوست یابی و حفظ روابط خوب برای نوجوانان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) بدون معلولیت های فکری متمرکز است. PEERS که در ابتدا در ایالات متحده توسعه یافته است، یکی از معدود برنامه های آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر شواهد برای جوانان مبتلا به ASD است. مطالعه حاضر نشان می دهد که با اصلاحات زبانی و فرهنگی، PEERS در بهبود عملکرد اجتماعی برای نوجوانان مبتلا به ASD در ژاپن موثر است. نتایج مثبت به طور خاص در زمینه های اجتماعی شدن، ارتباطات، دانش مهارت های اجتماعی، رفتارهای اوتیستیک و مشکلات رفتاری و عاطفی پیدا شد. علاوه بر این، بیشترین دستاوردهای درمانی در ارزیابی پیگیری ۳ ماهه حفظ شد. این یافته ها نشان می دهد که نسخه ژاپنی PEERS در چندین حوزه اجتماعی-عاطفی و رفتاری برای نوجوانان مبتلا به ASD مفید است(بررسی کارآیی درمانی PEERS در ژاپن).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.