عنوان فارسی مقاله:عوامل موفقیت بحرانی برای اجرای سیستم های هوش تجاری در شرکت های کوچک و متوسط در سیلیسای لهستان
چکیده
هدف اصلی این مقاله، شناسایی عوامل موفقیت اصلی در پیاده سازی سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای کوچگ و بزرگ است. ساختار این مقاله تابعی از این هدف است. این مقاله به بررسی اصطلاح هوش تجاری، ویژکی های سیستمهای هوش تجاری و ابعاد مختلف توسعه آن میپردازد. سپس عوامل موفقیت اصلی در پروژههای فناوری اطلاعات و هوش تجاری پیشنهاد شده توسط محققان و موانع پیشرفت آنها ارزیابی میشود. نتایج بدست آمده امکان تعیین وموانع پیاده سازی و کاربرد فناوری اطلاعات را میدهد. سپس با استفاده از مصاحبههای عمیق با SME، نیاز SME به سیستمهای هوش تجاری و نیز عوامل مؤثر و موانع پیاده سازی آنها شناسایی میشود. بر اساس یافتهها، با استفاده از منطق استقراریی و تفکر نقادانه، نویسندگان مقاله با همکاری شرکتها، عوامل مهم در پیاده سازی هوش تجاری را تعریف کردهاند. نتایج این مطالعه برای مدیران، سیاست گذاران، تحلیل گران کسب و کار ومتخصصان فناوری اطلاعات در خصوص برنامه ریزی و پیاده سازی سیستمهای هوش تجاری در شرکتهای کوچک مناسب است(اجرای سیستم های هوش تجاری).