light box
امتیاز 2.65 پایداری پردیس: ذهنیت دانشجویان در مورد برنامه توسعه فیزیکی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 11
تعداد کلمات : 3000
مجله : Procedia Engineering
انتشار : 2011
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:پایداری پردیس: ذهنیت دانشجویان در مورد برنامه توسعه فیزیکی پردیس در مالزی

 چکیده

 برنامه توسعه فیزیکی پردیس، یک ابزار مؤثر برای شکل گیری حیات دانشگاه‌ها به خصوص در میان دانشجویانی که در صدد بهبود یک جامعه پایدار می‌باشند محسوب می‌شود. هدف این مطالعه، ارزیابی و سنجش ذهنیت دانش جویان در مورد برنامه توسعه فیزیکی محوطه دانشگاه آن‌ها است. مطالعه موردی در چهار محوطه دانشگاه دولتی انجام شد. روش‌های کمی و کیفی در این مطالعه استفاده شده‌اند. روش کمی شامل جمع اوری داده‌ها با استفاده از پرسش نامه توزیع شده در میان ۱۰۰ دانشجو برای هر دانشگاه بود. اگرچه روش‌های کیفی شامل مشاهدات رفتاری و مطالعه چشمی بود. یافته‌های مربوط به روش‌های کیفی برای تشریح داده‌های کمی استفاده شد. با این حال تفاوت‌هایی در مورد دامنه و شدت مشکلات در هر یک از محوطه‌ها و پردیس‌ها وجود داشت. نتایج نشان می‌دهد که فشرده‌ترین محوطه در میان این محوطه‌ها دارای حداقل اثر از حیث برنامه ریزی توسعه فیزیکی می‌باشد که بر زندگی دانشجویان در مقایسه با محوطه‌های دیگر اثر دارد(برنامه توسعه فیزیکی پردیس در مالزی).

TITLE: Campus Sustainability: Student’s Perception on Campus
Physical Development Planning in Malaysia

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    کیفیت زندگی برای افراد مسن مبتلا به اوتیسم: تأثیر مشکلات سلامت روان
    خـریـد محـصـول
    تفاوت‌های گروه سنی در ارتباط عملکردی شبکه‌ی اجرایی و ارتباط با رفتار اجتماعی در مردان
    خـریـد محـصـول
    تأثیر سن و اختلال طیف اوتیسم روی شبکه‌ی روانی کلام
    خـریـد محـصـول
    رابطه‌ی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم و در حال رشد سالم
    خـریـد محـصـول
    سلامت جسمی و ذهنی (روان) افراد میان سال و پیر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
    خـریـد محـصـول
    یک فراتحلیل رگرسیونی در خصوص کیفیت زندگی در بزرگ سالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
    خـریـد محـصـول
    رابطه پزشک-پرستار
    خـریـد محـصـول
    تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی: مثالی از تفاوت‌های جنسیتی در اهداف دستیابی
    خـریـد محـصـول
    توسعه برنامه تحصیلی محلی به عنوان نمونه سازی شی: تحلیل اجتماعی-مادی
    خـریـد محـصـول
    درمان شوره سر با شامپوی ۵٪ روغن درخت چای
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا