light box
امتیاز 2.93 بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیک) در رسانه‌های اجتماعی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 2700
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیک) در رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان در صنعت خرده فروشی در سریلانکا

 چکیده  

صنعت خرده فروشی سریلانکا در یک مرحله کاملاً رقابتی قرار دارد. بیشتر خرده فروشان از رسانه‌های اجتماعی به عنوان سیستم اصلی بازاریابی و ارتباطی خود استفاده می‌کنند. هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر eWOM (تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی) بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. با توجه به این که مصرف کنندگان پست‌ها و بازخورد آنلاین برای خرید محصولات خرده فروشی در سریلانکا را می‌خوانند، eWOM به یکی از فاکتورهای بسیار مهم تبدیل شده است. عوامل اصلی اعتبار، قابلیت اعتماد، داشتن ارزش اطلاعاتی و اهمیت و مرتبط بودن پیام هستند. این یک تحقیق توصیفی است و از روش کمی جمع آوری شده داده‌ها برای بدست آوردن داده‌های تازه از پاسخ دهندگان استفاده شده است.

داده‌ها با استفاده از داده‌های اولیه و ثانویه جمع آوری شد. نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه برای ۲۵۰ پاسخ دهنده که استان‌های غربی و جنوبی سریلانکا را پوشش می‌دهند ارسال شده است. این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS (بسته آماری علوم اجتماعی) استفاده کرده است.

در این تحقیق حاضر انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل استفاده شده است. این‌ها تحلیل توصیفی، تحلیل عاملی و تحلیل رگرسیون است. نتیجه تحقیق این تحقیق یافته‌های بسیار جالبی را ارائه داد. اعتبار، قابلیت اطمینان، اطلاع رسانی و ارتباط پیام با تأثیر مثبت و قابل توجهی بر قصد خرید مصرف کنندگان سریلانکا است. مقدار “sig” p کمتر از ۰۵/۰ از جمله ۰۰۰/۰ اعتبار، قابلیت اعتماد، مرتبط بودن پیام و ارزش اطلاعاتی بود. این تحقیق با یافته‌های بالا نشان داد که چگونه می‌توان eWOM را بر قصد خرید تأثیر داد(تبلیغات دهان به دهان الکترونیک).

Title: Investigation on the Impact of eWOM on Social Media towards the Purchase Intention of Consumers in Retail Industry in Sri Lanka

Abstract

 Sri Lankan retail industry is in a very competitive stage. Most of the retailers are using the social media as their main marketing and communication system. This research main aim is to investigate the impact of eWOM (electronic word of mouth) towards the purchase intention of the Sri Lankan consumers. When the consumers are reading online posts and feedbacks to purchase the retail products in Sri Lanka, the eWOM became one of very important factor the present research examined 4 main factors to find out the impact of eWOM towards the purchase intention. The main factors are credibility, trustworthy, informative and message relevance. This is a descriptive research and quantitative data collected method was applied to obtain the fresh data from respondents. Data were collected using both primary and secondary data. The questionnaire based survey sent to 250 respondents which covered western and southern provinces of Sri Lanka. The research used spss (social sciences statistical package) for the analyzing the data.
There are different types of analyses were used in this present research. Those are descriptive analysis, factor analysis, and regression analysis. The research outcome of this research gave very interesting findings. The credibility, trustworthy, informative and message relevance have and positive significant influence towards the purchase intention of Sri Lankan consumers. The “sig” p value was less than 0.05 such as 0.000 of credibility, trustworthy, message relevance and informative factors. This research have find out how the eWOM can be impacted towards the purchase intention with the above findings.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مطالعه ی بازاریابی گردشگری
    خـریـد محـصـول
    انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
    خـریـد محـصـول
    بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
    خـریـد محـصـول
    تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
    خـریـد محـصـول
    سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
    خـریـد محـصـول
    کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
    خـریـد محـصـول
    آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
    خـریـد محـصـول
    چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
    خـریـد محـصـول
    اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا