بکارگیری بینش و اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی: شواهد تجربی از لتونی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 9600

مجله : Journal of Tax Administration

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 ژانویه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1238 بازدید
35,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بکارگیری بینش و اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی: شواهد تجربی از لتونی

 چکیده

  در سال های اخیر، مقامات مالیاتی در سراسر جهان شروع به استفاده از بینش رفتاری برای تشویق مالیات دهندگان به انجام تعهدات خود کرده اند. ما برخی از مطالعات تجربی اخیر در مورد تبعیت مالیاتی را بررسی و بحث می کنیم. مطابق با روندهای اخیر، ما از یک آزمایش میدانی با همکاری سرویس درآمد دولتی لتونی (SRS) گزارش می‌دهیم تا افراد دارای فرار مالیاتی، که درآمد کسب‌وکار خود را نیز دارند، تشویق کنند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به موقع در سال ۲۰۱۷ ارائه کنند. این افراد ایمیل هایی با پیام های رفتاری ارسال می کردند تا در یک لحظه مهم به یک جمعیت هدف مهم دسترسی پیدا کنند و بر آنها تأثیر بگذارند. نتایج ما نشان می‌دهد که همه پیام‌های آگاهانه رفتاری، ارسال‌ها را در مهلت ارسال در مقایسه با گروه کنترل افزایش دادند. بهترین عملکرد پیامی بود که به طور خاص رفتارهای ناسازگار را به عنوان یک انتخاب عمدی در نظر گرفت و ارسال‌های به‌موقع را تا ۹٫۴% افزایش داد (۴٫۱ امتیاز درصد؛ ۰٫۰۵=p)(اطلاعات رفتاری برای تبعیت مالیاتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: APPLYING BEHAVIORAL INSIGHTS TO TAX COMPLIANCE: EXPERIMENTAL EVIDENCE FROM LATVIA

Abstract

In recent years, tax authorities around the world have started to use behavioral insights to encourage taxpayers to fulfill their obligations. We review and discuss some of the recent empirical literature on tax compliance. In line with recent trends, we report on a field experiment in collaboration with the State Revenue Service of Latvia (SRS) to encourage previously non-compliant individuals, who also have their own business income, to submit their tax declarations on time in 2017. These individuals were pre-emptively sent emails with behaviorally informed messages in order to reach and influence an important target population at a salient moment. Our results indicate that all of the behaviorally-informed messages increased submissions by the submission deadline when compared to a control group. The best performer was a message that specifically framed non-compliant behavior as a deliberate choice and increased timely submissions by 9.4% (4.1 percentage points; p=0.05).