light box
امتیاز 2.78 جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در زمینه‌های SME">

عنوان فارسی مقاله:جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در زمینه‌های SME(بنگاه‌های کوچک و متوسط)

 چکیده

اهداف: توجه روز افزونی به نقش جهت گیری های کسب و کار نسبت به این که چرا سازمان‌ها از حیث پذیرش بازاریابی الکترونیکی متفاوت هستند، وجود دارد. با این وجود، شواهد بسیار کمی در خصوص جهت گیری بازاریابی الکترونیکی (EMO) در بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد. هدف این مقاله، شفاف سازی عوامل کلیدی مؤثر بر درجه پذیرش بازاریابی الکترونیکی در میان بنگاه‌های کوچک و متوسط از دیدگاه جهت گیری سازمانی است(بازاریابی الکترونیکی در زمینه‌های SME).

طراحی / روش شناسی / رویکرد: این مطالعه از نظر سنجی مقطعی در ۱۳۵ بنگاه کوچک و متوسط استفاده می‌کند. ساختارها با استفاده از شاخص‌های چندگویه ای برای پوشش دادن حوزه‌های نظری اندازه گیری می‌کند.

یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در بنگاه‌های کوچک و متوسط، یک سازه با مرتبه بالاتر است که متشکل از سه مؤلفه اصلی یعنی باورهای مدیریتی، فعالیت‌های شروع و پیاده سازی است. درجه EMO تحت تأثیر مزیت نسبی ادراک شده و فشار مشتری است.

محدودیت‌ها / پیامدهای تحقیق: این مطالعه بر روی SME های سودآور در اقتصادهای توسعه یافته متمرکز است. محققان آینده ممکن است این مطالعه را با استفاده از روش‌های کیفی در زمینه‌های مختلف (به عنوان مثال کشورهای در حال توسعه) در چندین تکنولوژی و سیستم عامل (یعنی وب سایت‌ها، اینترنت چیزها، برنامه‌های کاربردی موبایل و شبکه‌های اجتماعی) انجام دهند.

اصالت / ارزش: این مطالعه به تقویت منابع مربوط به EMO کمک کرده و پاسخ‌هایی را به سؤالات مربوط به تغییرات در پذیرش بازاریابی الکترونیکی SME ارائه می‌کند. متخصصان می‌توانند از ساختار EMO برای ارزیابی جهت گیری مربوط به بازاریابی الکترونیکی و انجام اقدامات اصلاحی برای بهبود عملکرد در تجارت دیجیتال استفاده کنند.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مطالعه ی بازاریابی گردشگری
خـریـد محـصـول
انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
خـریـد محـصـول
بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
خـریـد محـصـول
تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
خـریـد محـصـول
سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
خـریـد محـصـول
کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
خـریـد محـصـول
آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
خـریـد محـصـول
چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
خـریـد محـصـول
تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
خـریـد محـصـول
اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا