عنوان فارسی مقاله:اثر نظرات الکترونیکی مثبت و منفی بر روی قصد خرید اتاق هتل مسافران شاغل
چکیده
هدف: هدف این مقاله بررسی تأثیر دیدگاههای رفتاری مسافران شاغل بر روی نظرات الکترونیکی منفی و مثبت که در نهایت منجر به قصد خرید یک اتاق هتل میشود میباشد. برای کشف رابطه میان نگرشها در قبال نظرات الکترونیکی مثبت و منفی با قصد خرید، تئوری عمل منطقی مورد استفاده قرار گرفت.
طرح، روش رویکرد: مسافران شاغل در آمریکا، که نظرات الکترونیکی را خوانده و هتل را بر اساس نظرات فوق انتخاب کردند در طی شش ماه گذشته برای مطالعه در نظر گرفته شدند. TRA و نیز مرور منابع برای توسعه ابزار نظر سنجی و پیمایش استفاده شد. پرسش نامهها از طریق پلاتفرم خدمات پرسش نامه انلاین کولتریک توزیع شدند. برای اندازه گیری باورهای رفتاری مسافران شاغل در خصوص نظرات الکترونیکی، تعدادی از روشها و شاخصها برای این تحقیق در نظر گرفته شد. تئوری فیش بین و ازجان برای بررسی باورهای رفتاری مسافران شاغل در قبال نظرات مثبت و منفی استفاده شد. همه سؤالات در این پرسش نامه در خصوص قصد خرید از لیاو و همکاران گرفته شد سایر سؤالات در خصوص نگرش در رابطه با اظهارات مثبت و منفی از جائو، کای، اسپارک و برانینگ، کاندسون و همکاران، لی و اسپارک گرفته شد. آخرین بخش از نظر سنجی شامل سوالاتی در مورد خصوصیات جمعیت شناختی اجتماعی مسافران نظیر قومیت، سطح درامد، جنسیت و آموزش بود. از شرکت کنندگانی که به سؤال پاسخ مثبت دادند خواسته شد تا در مطالعه شرکت کنند. شرکت کنندکان این تحقیق درجه موافقت خود را بر روی هر گزینه با استفاده از مقیاس لیکرت هفت گزینهای ارائه دادند. و امتیاز بندی به شکل زیر بود: ۱- کاملاً مخالفم تا ۷- کاملاً موافقم. برای تأیید پایایی پرسش نامه و اطمینان از این که این پرسش نامه منعکس کننده TRA است، یک مطالعه موردی با گروه کوچکی از مسافران شاغل که اتاق هتل را در شش ماه کذشته رزرو کرده بودند و خرید خود را بر اساس خواندن نظرات الکترونیکی نهایی کرده بودند انجام گردید. به دلیل مطالعه موردی هیچ گونه تغییری در نظر سنجی و پرسش نامه انجام نشد و همه عوامل، سطح کافی تز پیوستگی داخلی را نشان دادند. مدل پیشنهادی به بررسی اثرات نظرات الکترونیکی مثبت و منفی در خصوص قصد خرید مسافران میپردازد. هدف این تحقیق، تعیین اثر باورهای رفتاری بر روی اظهارات الکترونیکی مثبت و منفی بود که منجر به قصد خرید میشد.
یافتهها: نتایج مدل پیشنهادی نشان داد که باور رفتاری اثر مثبتی بر نظرات الکترونیکی منفی و مثبت دارد. این بدین معنی است که مسافران در میان نظرات الکترونیکی به دنبال شکایتها و تمجیدها میگردند. با این حال این بدین معنی نیست که آنها قصد خرید بلیط هتل را بر مبنای این نظرات ندارند، بلکه مسافران تمایل به خرید هتل بر اساس نظرات مثبت دارند. استفاده از عامل جنسیت به عنوان اثر تعدیل کننده، نشان داد که زنان نه به نظرات منفی الکترونیکی توجه داشتند و نه بر اساس نظرات فوق خرید میکردند. با این حال، از نظر مردان این نظرات در انتخاب هتل و خرید بلیط مؤثر بود.
اصلیت/ارزش: نتایج این تحقیق به هتل داران و نیز اپراتورهای بازنگری وب سایتهای آنلاین کمک میکند تا یک درک شفافتری را از نیازها و خواستههای کاربران و مهمانان براای ارائه خدمات مطلوب بدست بیاورند. چون مسافران یک بازار هدف مهم برای صنعت هتل محسوب میشوند، هتل داران باید تاکید بیشتری بر روی این عوامل برای جذب مسافران بیشتر داشته باشند. هتل داران با آگاهی از نیازها و انتظارات مسافران، باید مسئولیت خود را برای رفع این انتظارات مهمانان و مسافران اولویت بندی کنند و از این روی بر اساس این اولویت بندی، منابع خود را تخصیص دهند. به عبارت دیگر وقتی که نیازهای مهمانان به طور شفاف درک شد، هتل داران برای ارائه خدمات مطلوب، در موقعیت خوبی خواهند بود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.