عنوان فارسی مقاله:وابستگی به رسانههای اجتماعی: پیش بینی قصد نوجوانان برای محدود سازی استفاده از رسانههای اجتماعی
چکیده
نگرانی در خصوص استفادهی بیش از حد از رسانههای اجتماعی، مستلزم بررسی عوامل مؤثر بر استفاده از این ابزارها است. اگرچه مطالعات، پذیرش و استفاده از رسانههای اجتماعی توسط افراد را بررسی کردهاند ولی تعداد کمی از آنها به بررسی عوامل محدود کنندهی مصرف آنها پرداختهاند. این مطالعه از نظریهی رفتار برنامه ریزی شده برای پیش بینی قصد و هدف محدود سازی استفاده از رسانههای اجتماعی میپردازد. نظر سنجی روی ۲۱۶ دانشجو از آنها خواست تا شدت استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت و نیز نگرشها، هنجارهای اجتماعی و کنترل رفتار ادراک شده روی قصد محدود سازی استفاده از رسانههای اجتماعی را بیان کنند. نتایج نشان داد که نظریهی استاندارد رفتار برنامه ریزی شده، قصد شرکت کنندگان را برای محدود سازی استفاده از رسانههای اجتماعی نشان داد، در حالی که شدت استفاده با هنجارهای اجتماعی تعدیل شد. مطالعه، پیشنهاد میکند که ارتباط عاطفی شرکت کنندهها با رسانههای اجتماعی، پیشایند متغیرهای خاص نظیر هنجارهای اجتماعی ادراک شده است که به نوبهی خود قصد محدود سازی استفاده از این رسانهها را پیش بینی میکند(وابستگی به رسانههای اجتماعی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.