عنوان فارسی مقاله:محل کار (محیط کار) ارگونومیک پایدار: تقویت رضایت شغلی و بهره وری در بین کارگران برون سپاری فرآیند کسب و کار (BPO)
چکیده
بخش برون سپاری فرآیند کسب و کار (BPO) در مدیریت کسب و کار به ویژه در کشور در حال توسعه مانند فیلیپین مهم است. مراکز تماس یکی از رایجترین نوع صنایع در بخش BPO هستند زیرا ۷۵٫۱٪ از درآمد آن را ایجاد میکنند. با توجه به عدم انجام مطالعات در مورد عوامل ارگونومیک در صنعت BPO، هدف این تحقیق بررسی روابط حوزههای مختلف ارگونومیکی بر رضایت شغلی و بهره وری کلی نمایندگان BPO در صنعت خدمات مشتری یا مرکز تماس است. دادهها از طریق یک پرسشنامه آنلاین جمعآوری شدند و رویکرد مورد استفاده برای این مطالعه، مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی مبتنی بر واریانس (PLS-SEM) با برآورد حداکثر درستنمایی بود. تجزیه و تحلیل نشان داد که ماکرو ارگونومی و ارگونومی فیزیکی اثرات معنی داری بر بهره وری کلی کارگران BPO دارند، در حالی که ارگونومی شناختی و کلان تأثیر معنی داری بر رضایت شغلی دارند. علاوه بر این، همچنین در این مطالعه ثابت شد که بهره وری کلی و رضایت شغلی به طور معنی داری ارتباط دارند. این یکی از اولین مطالعاتی است که به بررسی و ارزیابی رابطه بین حوزههای ارگونومیک و بهرهوری و رضایت شغلی یک کارگر فیلیپینی BPO یا مرکز تماس میپردازد. نتایج این مطالعه میتواند به عنوان مرجعی برای تحقیقات بیشتر توسط محققان آینده، به ویژه در مورد عوامل ارگونومیک بیشتر و همچنین متغیرهای بیرونی که توسط محققان این مقاله پوشش داده نشده است، مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، چارچوب پیشنهادی نیز ممکن است تطبیق داده شود و به عنوان مرجعی برای مطالعات بیشتر برای تولید نتایج دقیقتر و بهروز شده استفاده شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.