عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر مؤلفههای بازاریابی سبز بر قصد خرید: نقش میانجی تصویر برند و اعتماد به برند
چکیده
این تحقیق تأثیر بازاریابی سبز و عوامل آن را بر قصد خرید از طریق اعتماد و تصویر برند سبز بررسی میکند. این پژوهش همبستگی بین شش مفهوم را بررسی میکند: دانش سبز، نگرش و دانش محیطی، تصویر سبز، اعتماد سبز، و قصد خرید. برای آزمون فرضیهها از پیمایش تجربی استفاده شد. دادهها از مجموع ۳۰۰ پاسخ دهنده از پاکستان جمع آوری شد و مدل سازی معادلات ساختاری (SPSS-AMOS) برای ارزیابی روابط مدل تحقیق پیشنهاد شده است. یافتهها ارتباط مثبت معناداری را بین رویکردهای بازاریابی سبز عملی (دانش سبز، نگرش، دانش محیطی، و قصد خرید برای محصولات سبز) نشان میدهد. علاوه بر این، محصولات سبز با کیفیتهای زیست محیطی بالا تمایل مثبتی نسبت به انتخاب مصرف کننده ایجاد میکند. علاوه بر این، رویکردهای بازاریابی سبز (دانش سبز، نگرش و دانش محیطی) به طور مستقیم و معنی داری بر تصویر سبز و اعتماد تأثیر میگذارد. این مطالعه نشان میدهد که رویکردهای سبز میتوانند به عنوان یک استراتژی بازاریابی برند برای افزایش قصد خرید مشتری استفاده شوند. این مطالعه همچنین نشان داد که بازاریابی سبز میتواند به برندها در دستیابی و حفظ ارزش ویژه برند کمک کند. این تحقیق رابطه بین رویکردهای بازاریابی سبز چند بعدی (دانش سبز، نگرش و دانش محیطی) را برای افزایش قصد خرید محصولات سبز بررسی میکند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار یکی از اهداف اصلی آن بود. این مطالعه مفاهیم مدیریتی را برای توسعه شرکتهای سبز ارائه میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.