تأثیر بازار سبز نوظهور بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار در شرکت‌های دانش‌بنیان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 8400

مجله : sustainability

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
6 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4980 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازار سبز نوظهور بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار در شرکت‌های دانش‌بنیان

 چکیده

نگرانی‌های زیست محیطی و همچنین آگاهی مصرف کنندگان از خرید محصولات سبز یا سازگار با محیط زیست، تأثیر مثبتی بر ظهور بازار سبز دارد. بازار سبز در حال ظهور فرصت‌های زیادی را در زمینه‌های مختلف به ارمغان می‌آورد. امروزه موضوع کارآفرینی سبز و توسعه پایدار با هدف تولید محصولات سازگار با محیط زیست است. این در واقع در بازار سبز در حال ظهور مورد استقبال قرار گرفته است. مطالعات تحقیقاتی در دسترس عموم که به بررسی چگونگی ارتباط کارآفرینی سبز، توسعه پایدار و بازارهای سبز در حال ظهور با یکدیگر می‌پردازند، محدود هستند. به طور خاص، تأثیر بازار سبز بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین، در این مقاله یک مدل تحقیق جامع بر اساس منابع ارائه شده است. سپس مدل توسعه‌یافته با استفاده از آمار SPSS IBM برای ویندوز، نسخه ۱۹ مورد آزمایش قرار می‌گیرد. پارک و فناوری دانشگاه تهران. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنادار ظهور بازار سبز بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار در شرکت‌های دانش بنیان است. همچنین تأثیر ساختار کارآفرینی سبز بر توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نشان می‌دهد که کارآفرینی سبز تأثیر مثبت و معناداری بر توسعه پایدار دارد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Emerging Green Market on Green Entrepreneurship and Sustainable Development in Knowledge-Based Companies

Abstract

 Environmental concerns, as well as consumers’ awareness of buying green or environmentally-friendly products, has a positive impact on the emergence of the green market. The emerging green market brings many opportunities in different fields. Today, the issue of green entrepreneurship and sustainable development aim at producing environmentally-friendly products. This is indeed welcomed in the emerging green market. The publicly available research studies that investigate how green entrepreneurship, sustainable development, and emerging green markets are interconnected with each other are limited. More specifically, the impact of the green market on green entrepreneurship and sustainable development has not yet been studied completely. Therefore, a comprehensive research model has been developed in this paper based on the literature. The developed model is then tested using IBM SPSS Statistics for Windows, Version 19. IBM Corp.: Armonk, NY, USA and Smart-PLS Version 2 based on the data collected via a survey from a sample of knowledge-based companies in the Science & Technology Park of Tehran University. The results of the research indicate a positive and significant effect of the emergence of the green market on green entrepreneurship and sustainable development in knowledge-based companies. Moreover, the impact of the green entrepreneurship structure on sustainable development has been studied and the result presents that green entrepreneurship has a positive and significant effect on sustainable development.