عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازار سبز نوظهور بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار در شرکتهای دانشبنیان
چکیده
نگرانیهای زیست محیطی و همچنین آگاهی مصرف کنندگان از خرید محصولات سبز یا سازگار با محیط زیست، تأثیر مثبتی بر ظهور بازار سبز دارد. بازار سبز در حال ظهور فرصتهای زیادی را در زمینههای مختلف به ارمغان میآورد. امروزه موضوع کارآفرینی سبز و توسعه پایدار با هدف تولید محصولات سازگار با محیط زیست است. این در واقع در بازار سبز در حال ظهور مورد استقبال قرار گرفته است. مطالعات تحقیقاتی در دسترس عموم که به بررسی چگونگی ارتباط کارآفرینی سبز، توسعه پایدار و بازارهای سبز در حال ظهور با یکدیگر میپردازند، محدود هستند. به طور خاص، تأثیر بازار سبز بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار هنوز به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین، در این مقاله یک مدل تحقیق جامع بر اساس منابع ارائه شده است. سپس مدل توسعهیافته با استفاده از آمار SPSS IBM برای ویندوز، نسخه ۱۹ مورد آزمایش قرار میگیرد. پارک و فناوری دانشگاه تهران. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت و معنادار ظهور بازار سبز بر کارآفرینی سبز و توسعه پایدار در شرکتهای دانش بنیان است. همچنین تأثیر ساختار کارآفرینی سبز بر توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه نشان میدهد که کارآفرینی سبز تأثیر مثبت و معناداری بر توسعه پایدار دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.