عنوان فارسی مقاله:نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارتهای ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
چکیده
هدف این مطالعه بررسی اهمیت پیاده سازی و اجرای راهبرد یادگیری مشارکتی برای توسعه مهارتهای گفتاری دانشجویان یاد گیرنده زبان انگلیسی می با شد. محقق یک ازمونی را انجام داده است که متشکل از شش سؤال بوده و دانشجویان سال دوم، در دانشگاهی درایالت خارطوم تحت این آزمون قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون به عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای جمع اوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. نمونه مطالعه متشکل از ۵۰ دانشجو مربوط به هر دو جنسیت بود. دادههای تحقیق با استفاده از IBM SPSS جمع اوری و پردازش و تجزیه و تحلیل شدند. این مطالعه نشان داده است که، اولاً، دانش جویان سال دوم میتوانند مهارتهای گفتاری و ارتباطی بهتر خودرا از طریق پیاده سازی یاد گیری مشارکتی در فرایند یادگیری توسعه دهند. دما، عملکرد دانشجویان به طور معنی داری بهبود یافته و آنها نگرشهای بهتری را در خصوص یادگیری انگلیسی از طریق یادگیری مشارکتی توسعه دادند. سوما، در یادگیری مشارکتی، دانشجویان انگیزه بیشتری د ا رند و سهل انگاری کمتری د ا رند. به این ترتیب، مطالعه، توصیه میکند که یاد گیری مشارکتی بایستی در یادگیری زبان انگلیسی و به خصوص گفتار زبان انگلیسی در نظر گرفته شود(بهبود مهارتهای ارتباطات کلامی دانشجویان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.