رابطه بین حاکمیت مدیرعامل و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های خدماتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 7000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3541 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین حاکمیت مدیرعامل و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های خدماتی

 چکیده

 اگرچه به طور گسترده پذیرفته شده است که مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) کلید دستیابی به پایداری کسب و کار است، کمبود معنی داری در آزمون‌های تجربی در مورد مزایای بلندمدت CSR در منابع علمی وجود دارد. هدف از مطالعه ما بررسی اثرات حاکمیت مدیر ارشد اجرایی (CEO) بر CSR در شرکت‌های خدماتی بود. ما از بخش پرداخت مدیرعامل (CPS) برای اندازه‌گیری حکمرانی مدیرعامل و از شاخص مؤسسه عدالت اقتصادی کره (KEJI) برای اندازه‌گیری سطح فعالیت‌های CSR استفاده کردیم. CPS با استفاده از اطلاعات پاداش هیئت مدیره در گزارش‌های تجاری آنها اندازه گیری شد. KEJI از وب سایت ائتلاف شهروندان برای عدالت اقتصادی گرفته شده است. نمونه انتخاب شده از شرکت‌های پذیرفته شده شامل ۲۶۰ مشاهدات از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در TS-2000 و FnGuide جمع آوری شد. نتایج نشان داد که CPS تأثیر منفی معناداری بر سطح فعالیت‌های CSR در شرکت‌های خدماتی دارد. به طور خاص، CPS تأثیر منفی معنی داری بر سطح فعالیت‌های CSR در حوزه‌های انسانی، محیطی و اجتماعی در سطح معنی داری از یک درصد دارد. بر اساس این نتایج، انتظار می‌رود حاکمیت مدیر عامل بالاتر به معنای CSR کمتر در شرکت‌های خدماتی باشد. این مقاله به این زمینه کمک می‌کند که اولین تحقیق در مورد رابطه بین حاکمیت مدیر عامل و سطح فعالیت‌های CSR در شرکت‌های خدماتی است.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Relationship between CEO Governance and Social Responsibility of Service Firms

Abstract

 Although it is widely accepted that corporate social responsibility (CSR) is key to obtaining business sustainability, there is a significant lack of empirical tests on the longer-term benefits of CSR in academic literature. The objective of our study was to examine the effects of chief executive officer (CEO) governance on CSR in service firms. We used CEO pay slice (CPS) to measure CEO governance and the Korea Economic Justice Institute Index (KEJI) to measure the level of CSR activities. CPS was measured using the compensation information of the board of directors in their business reports. The KEJI was obtained from the website of Citizens’ Coalition for Economic Justice. The sample selected from listed firms consisting of 260 observations was collected from 2013 to 2015 at the TS-2000 and the FnGuide. The results showed that the CPS has a significant negative impact on the level of CSR activities in service firms. Specifically, CPS has a significant negative impact on the level of CSR activities in the areas of human, environment, and society at a significant level of one percent. Based on these results, higher CEO governance is expected to mean lower CSR in service firms. This paper contributes to the field of research in that it is the first research on the relationship between CEO governance and the level of CSR activities in service firms.