عنوان فارسی مقاله:تأثیر رهبری تعاملی بر چابکی سازمانی در کسب و کارهای گردشگری و هتلداری: نقشهای میانجی اعتماد سازمانی و دوسوتوانی
چکیده
صنعت گردشگری و مهماننوازی پویا است، بنابراین برای به دست آوردن مزیت رقابتی، نیاز به چابکی دارد. هدف این مقاله بررسی تأثیر رهبری تعاملی بر چابکی سازمانی در صنعت گردشگری و هتلداری است. این مطالعه همچنین با اتخاذ دیدگاه مبتنی بر منبع (RBV) به بررسی نقش اعتماد سازمانی و دوسوتوانی به عنوان میانجی میپردازد. دادههای این مطالعه از کارمندان تمام وقت شاغل در آژانسهای مسافرتی رده (A) و هتلهای پنج ستاره فعال در مصر جمع آوری شده است. رویکرد PLS-SEM برای تجزیه و تحلیل ۵۳۲ پاسخ معتبر با استفاده از WarpPLS 7.0 استفاده شد. یافتهها نشان داد که بین رهبری تعاملی و چابکی سازمانی رابطه مثبت و همچنین بین رهبری تعاملی با اعتماد سازمانی و دوسوتوانی رابطه مثبت وجود دارد. اعتماد سازمانی و دوسوتوانی نیز رابطه مثبتی با چابکی سازمانی داشتند. علاوه بر این، یافتهها نشان داد که اعتماد سازمانی و دوسوتوانی نقش میانجی بین رهبری تعاملی و چابکی سازمانی دارند. با توجه به نتایج، تعیین اهداف خاص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) یکی از جنبههای کلیدی رهبری تعاملی است. مدیران میتوانند برای تعیین اهداف همسو با چابکی سازمانی با کارکنان همکاری کنند و آنها را تشویق کنند تا به طور فعال فرصتها را شناسایی و استفاده کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.