تأثیر رهبری تعاملی بر چابکی سازمانی در کسب و کارهای گردشگری و هتلداری: نقش‌های میانجی اعتماد سازمانی و دوسوتوانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 41

تعداد کلمات : 12200

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
26 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5362 بازدید
130,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر رهبری تعاملی بر چابکی سازمانی در کسب و کارهای گردشگری و هتلداری: نقش‌های میانجی اعتماد سازمانی و دوسوتوانی

 چکیده

  صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی پویا است، بنابراین برای به دست آوردن مزیت رقابتی، نیاز به چابکی دارد. هدف این مقاله بررسی تأثیر رهبری تعاملی بر چابکی سازمانی در صنعت گردشگری و هتلداری است. این مطالعه همچنین با اتخاذ دیدگاه مبتنی بر منبع (RBV) به بررسی نقش اعتماد سازمانی و دوسوتوانی به عنوان میانجی می‌پردازد. داده‌های این مطالعه از کارمندان تمام وقت شاغل در آژانس‌های مسافرتی رده (A) و هتل‌های پنج ستاره فعال در مصر جمع آوری شده است. رویکرد PLS-SEM برای تجزیه و تحلیل ۵۳۲ پاسخ معتبر با استفاده از WarpPLS 7.0 استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که بین رهبری تعاملی و چابکی سازمانی رابطه مثبت و همچنین بین رهبری تعاملی با اعتماد سازمانی و دوسوتوانی رابطه مثبت وجود دارد. اعتماد سازمانی و دوسوتوانی نیز رابطه مثبتی با چابکی سازمانی داشتند. علاوه بر این، یافته‌ها نشان داد که اعتماد سازمانی و دوسوتوانی نقش میانجی بین رهبری تعاملی و چابکی سازمانی دارند. با توجه به نتایج، تعیین اهداف خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان (SMART) یکی از جنبه‌های کلیدی رهبری تعاملی است. مدیران می‌توانند برای تعیین اهداف همسو با چابکی سازمانی با کارکنان همکاری کنند و آنها را تشویق کنند تا به طور فعال فرصت‌ها را شناسایی و استفاده کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Transactional Leadership on Organizational Agility in Tourism and Hospitality Businesses: The Mediating Roles of Organizational Trust and Ambidexterity

Abstract

 The tourism and hospitality industry is dynamic, so it demands agility to gain a competitive edge. This paper aims to examine the effect of transactional leadership on organizational agility in the tourism and hospitality industry. It also investigates the roles of organizational trust and ambidexterity as mediators by adopting the resource-based view (RBV). This study’s data are collected from the full-time employees working in category (A) travel agencies and five-star hotels operating in Egypt. The PLS-SEM approach was used to analyze 532 valid responses using WarpPLS 7.0. The findings showed that there is a positive relationship between transactional leadership and organizational agility, as well as positive relationships between transactional leadership with organizational trust and ambidexterity. Organizational trust and ambidexterity were also found to have positive relationships with organizational agility. Moreover, the findings revealed that organizational trust and ambidexterity play a mediating role between transactional leadership and organizational agility. According to the results, setting specific, measurable, achievable, relevant, and time-bound (SMART) goals is a key aspect of transactional leadership. Managers can collaborate with employees to set goals aligned with organizational agility, encouraging them to proactively identify and seize opportunities.