تأثیر سبک‌های رهبری بر عملکرد اساتید: نقش تعدیل‌کننده فرهنگ سازمانی در آموزش عالی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 44

تعداد کلمات : 10000

مجله : Management Science Letters

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3879 بازدید
83,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر سبک‌های رهبری بر عملکرد اساتید: نقش تعدیل‌کننده فرهنگ سازمانی در آموزش عالی

 چکیده

سبک‌های رهبری زیادی وجود دارد که تأثیرات متفاوتی بر عملکرد کارکنان دارد. در آموزش عالی، عملکرد اساتید به عوامل بسیاری از جمله سبک رهبری و فرهنگ سازمانی بستگی دارد. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر سبک‌های رهبری بر عملکرد اعضای هیئت علمی (FP) و به طور خاص بررسی تأثیر تعدیل‌کننده فرهنگ سازمانی در ارتباط بین سبک‌های رهبری و عملکرد هیئت علمی در مؤسسات آموزش عالی (MUET، جامشورو) است. این مطالعه از روش‌شناسی کمی برای شناسایی سبک‌های رهبری موجود در MUET، جامشورو و تأثیر آن‌ها بر عملکرد هیئت علمی با فرهنگ سازمانی به عنوان تعدیل کننده استفاده کرد. از هر دو تکنیک نمونه گیری احتمال و غیراحتمال استفاده شد و حجم نمونه ۳۸۴ نفر بود و داده‌ها در SmartPLS 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای سبک رهبری، مدل رهبری طیف کامل و برای فرهنگ سازمانی از چارچوب ارزش رقابتی (CVF) استفاده شد. این مطالعه نشان داد که رهبری تحول آفرین (TF) رابطه مثبت و معناداری با عملکرد هیئت علمی در MUET، جامشورو دارد. و فرهنگ سازمانی (OC) به عنوان تعدیل کننده به طور منفی رابطه بین رهبری لسه فر (LF) و عملکرد هیئت علمی (FP) را تعدیل می‌کند. به گفته اساتید، رهبری تحول آفرین برای ارتقای عملکرد آنها به دلیل دادن کار چالش برانگیز، استقلال، اعتماد متقابل، از طریق حمایت از خلاقیت زیردستان، بهبود اعتماد به نفس و حفظ همکاری‌ها، بهترین گزینه است. رهبری لسه فر در یک مؤسسه دانشگاهی نیز وجود دارد و تأثیر مثبتی بر عملکرد اساتید دارد. با این حال، رهبری تعاملی تأثیر منفی بر عملکرد اعضای هیئت علمی دارد. مطالعه آینده می‌تواند در دانشگاه‌های دیگر انجام شود یا می‌توان بین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی با مدل‌های مختلف سبک رهبری و با مدل‌های فرهنگ سازمانی متفاوت، سبک‌های رهبری را مقایسه کرد.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of leadership styles on faculty performance: Moderating role of organizational culture in higher education

Abstract

There are many leadership styles, which have different impacts on employees' performance. In higher education, faculty performance depends on many factors including Leadership style & Organizational culture. This study aims to examine the effect of leadership styles on faculty performance (FP) and more specifically to examine the moderating effect of Organizational Culture in the association between leadership styles and faculty performance in higher education institutions (MUET, Jamshoro). This study used quantitative methodology to identify the leadership styles which exist in MUET, Jamshoro, and their impact on faculty performance with organizational culture as moderator. It used both the sampling techniques probability and non-probability, and the sample size was 384 and the data was analyzed in SmartPLS 3. For leadership style, Full Range Leadership Model was adopted and for organizational culture, Competing Value Framework (CVF) was used. This study found that Transformational (TF) leadership has a positive significant relation with faculty performance at MUET, Jamshoro. And Organizational Culture (OC) as moderator negatively moderates the relation between Laissez-faire (LF) leadership and faculty performance (FP). According to faculty, transformational leadership is best suited to promote their performance on account of giving them challenging work, autonomy, mutual trust, through supporting subordinates' creativity, improving their confidence, and maintaining collaborations. Laissez-faire leadership also exists in an academic institution and has a positive impact on faculty performance. However, Transactional leadership has a negative impact on faculty performance. The future study could be conducted in other universities, or a comparison of leadership styles can be made between public and private universities with different models of leadership style and with different organizational culture models.