light box
امتیاز 2.93 بررسی پدیده اشتراک و تسهیم دانش در بین مهندسان فناوری اطلاعات: دیدگاه پدیدارشناسی تفسیری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 6000
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی پدیده اشتراک و تسهیم دانش در بین مهندسان فناوری اطلاعات: دیدگاه پدیدارشناسی تفسیری

 چکیده  

به منظور تقویت صنعت فناوری اطلاعات در اقتصادهای در حال توسعه ی عربی، اشتراک دانش بین توسعه دهندگان و مهندسان مهم است. این مطالعه به بررسی عواملی می‌پردازد که افراد را وادار می‌کند تا دانش را بین خود تقسیم کنند. پدیدارشناسی، به عنوان فلسفه دانش و رویکرد تحقیق کیفی، برای ایجاد درک جدیدی از پدیده اشتراک دانش در سازمان‌های عربستان سعودی به کار گرفته شد. این مطالعه داده‌های حاصل از ده مصاحبه نیمه ساختاریافته با مهندسان و توسعه دهندگان فناوری اطلاعات را در توصیف سازگار عوامل تعیین کننده‌ای که اهداف اشتراک دانش را تسهیل می‌کنند، تلفیق کرد. مضامین در حال ظهور در سه دسته مفهومی قرار گرفتند: (۱) دامنه فردی (۲) حوزه سازمانی و (۳) حوزه فناوری اطلاعات(پدیده اشتراک و تسهیم دانش).

نتیجه گیری اولیه، حاصل از دیدگاه و تجربیات مدیران IT شرکت کننده این است که شهرت، تجربه پذیری، فرهنگ سازمانی، پشتیبانی مدیریت و توانایی فناوری دلایل اصلی اشتراک دانش است. نتیجه نهایی این مطالعه ارائه راهنمایی به مدیران و سیاست گذاران برای توسعه و گسترش سیستم‌های مدیریت دانش صحیح در داخل  کشور های پادشاهی است.

Title: An Investigation of Knowledge Sharing Phenomenon among IT Engineers: An Interpretative Phenomenological Perspective

Abstract

 In order to strengthen the IT industry in developing Arabic economies, knowledge sharing among developers and engineers is key. This study explores the factors that drive such individuals to share knowledge amongst themselves. Phenomenology, as a philosophy of knowledge and a qualitative research approach, was employed to construct a new understanding of the knowledge sharing phenomenon in organisations in Saudi Arabia. The study synthesised data from ten semi-structured interviews with IT engineers and developers into a consistent description of the key determinants that facilitate knowledge sharing intentions. The emerging themes were clustered into three conceptual categories: (1) individual domain (2) organisational domain, and (3) Information Technology domain. The primary conclusion, derived from the point of view and experiences of the participating IT managers is that reputation, openness to experience, organisational culture, management support and technology capability are the main reasons for knowledge sharing. The end result of this study is to offer guidance to managers and policymakers for the development and rollout of sound knowledge management systems within the Kingdom.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
    خـریـد محـصـول
    پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
    خـریـد محـصـول
    جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
    خـریـد محـصـول
    دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
    خـریـد محـصـول
    الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
    خـریـد محـصـول
    استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
    خـریـد محـصـول
    مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
    خـریـد محـصـول
    تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
    برو بالا