عنوان فارسی مقاله:رویکردهای بازاریابی سبز و تأثیر آنها بر قصد خرید سبز: نقش واسطهای تصویر برند سبز و باورهای مصرف کننده نسبت به محیط زیست
چکیده
امروزه، مشتریان کسبوکارها را چیزی فراتر از سودجویان میدانند، بلکه آنها را سازمانهایی میدانند که نگران رفاه جوامع خود هستند. بنابراین، کسبوکارها با اجرای تاکتیکهای بازاریابی سبز برای تشویق مصرفکنندگان به خرید کالاهای سبز، پایداری را به تمرکز اصلی تبدیل کردهاند. قصد خرید محصولات سبز در رابطه با عواملی مانند برچسبگذاری زیست محیطی، بستهبندی سبز و برندسازی و محصولات سبز، حق بیمه و قیمتگذاری مورد بررسی قرار گرفت. این مطالعه مدلی را تحلیل میکند که تکنیکهای بازاریابی سبز را بر اساس پاسخهای ۴۵۰ نفر به یک نظرسنجی ترکیب میکند. علاوه بر این، این مقاله به بررسی اثر تعدیلکننده تصویر برند سبز و دیدگاههای مشتری بر محیط پیرامون ارتباط بین بازاریابی سبز و قصد خرید سبز میپردازد. چارچوب این مطالعه با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) تأیید شده است. یافتههای این مطالعه نشان میدهد که روشهای بازاریابی سبز بهطور معناداری و مثبت بر قصد مشتریان برای خرید سازگار با محیطزیست تأثیر میگذارد. وقتی به ضریب مسیر بین تکنیکهای بازاریابی سبز و اهداف خرید سبز نگاه میکنیم، متوجه شدیم که تصویر برند سبز و نگرشهای محیطی مشتری به طور معنی داری این رابطه را تعدیل میکند. این مطالعه به شرکتها و دولتهای منطقهای و بینالمللی اطلاعاتی در مورد چگونگی افزایش قصد مصرفکنندگان برای خرید سبز ارائه میدهد. یافتههای مهم این مطالعه از رفتار اجتماعی مطلوب نسبت به بازاریابی سبز حمایت میکند. در راستای بررسی اهداف خرید سبز مصرف کنندگان، این تحقیق بر اهمیت و کارکرد تصویر برند سبز و نگرش مشتری نسبت به محیط زیست تاکید کرد. بسته بندی اقلام باید سازگار با محیط زیست باشد و از بسته بندی بیش از حد کاغذ و پلاستیک جلوگیری کند. شرکتها باید از ویژگیهای محیطی محصولات خود برای اهداف برندسازی استفاده کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.