عنوان فارسی مقاله:کاوش در رسانههای اجتماعی: چالشها و فرصتها
چکیده
فرصتهای ایجاد شده با شبکههای اجتماعی منجر به هجوم میلیونها کاربر به سایتهایی نظیر تویتر، فیسبوک و فوراسکوئر شده است. حتی سایتهایی نظیر آمازون به کاربران توانایی تعامل با یک دیگر را داده است، اگرچه این تعامل هدف اصلی بیان شده توسط این سایت نمیباشد. این سایتهای شبکه اجتماعی و ویژگیهای شبکههای اجتماعی تولید حجم زیادی از دادهها میکند به طوری که میتوان از این دادهها برای نتیجه گیری در مورد رفتار اجتماعی مورد استفاده قرار داد که با استفاده از اندازه نمونه ساده مورد مطالعه قرار میگیرد. به این ترتیب امکان اعتبار سنجی و ارزیابی تئوریهای اجتماعی را داده و تولید مدلهای جدید برای شیوه تعامل افراد و گروهها کرده و اهرمی را برای بهره گیری از قدرت جمعیت در اختیار میگذارد(کاوش در رسانههای اجتماعی).